Leefstijl vergelijken met de volgende punten (Deel 5)

Leefstijl wordt door ontzettend veel factoren beïnvloed en iedereen gaat anders om met dezelfde factoren en gebeurtenissen. Het is zo belangrijk jezelf te leren kennen zodat je ook de baas kunt blijven over alle wisselende factoren van buitenaf. Wanneer jij geen stabiele factor meer bent en je van alles maar wat doet dan steven je ook af op iets wat jijzelf niet in de hand hebt. Soms is het prettig om de situatie te kunnen laten gaan zoals het is en het is ook knap wanneer je er mee om kunt gaan. Maar met je gezondheid wil je niet op die manier je leefstijl leiden.

 

In deze blog de laatste reeks factoren die jouw leefstijl op een positieve manier kunnen beïnvloeden. Neem ze, net als de vorige series, goed in je op zodat je kunt herkennen of jij ze ook al hanteert. Hier komen ze:

 

  1. Leer labels te ontcijferen – je bent wat je eet maar bovenal ben je wat je opneemt.
  2. Vertel iedereen over je doel – zo maak je gebruik van de sociale controle en kan een stok achter de deur zijn.
  3. Ga het leven in – beperk computer en TV gebruik zo veel mogelijk.
  4. Vermijd HFCS – High Corn Fructose Sirop (maisstroop) is fructose en is slecht afbreekbaar, een echte dikmaker!
  5. Vergelijk jezelf niet met anderen – je gaat je eigen weg en je bent mooi zoals je bent met je eigen kwaliteit en kijk of je dat kunt verbeteren.
  6. Creëer gezonde patronen – een patroon is als een rivierbedding. Het duurt 21 dagen om een nieuwe gewoonte te integreren.
  7. Ga op tijd naar bed – wanneer je moe bent ga je je energie uit voeding halen i.p.v. uit je slaap.
  8. Je vork is geen schep – neem kleine hapjes.
  9. Doe nooit een crashdieet – dit is een gigantische stressfactor voor je lichaam.
  10. Schep op met een gewone lepel i.p.v. een opscheplepel, zo blijven de porties binnen de perken.

Bron: aHealthylife.nl

Heb je moeite gehad met al deze leefstijl factoren tot je te nemen? Neem dan meer tijd en spreek met jezelf af dat je het simpel houd. Focus je anders op minder leefstijl factoren zodat je het nog kan overzien en bijhouden of je het werkelijk jouw eigen gedrag hebt gemaakt. Zodra jou dit bewust is neem je de stap om je te focussen op de volgende leefstijl factoren zodat je jouw leefstijl beetje bij beetje die positieve kwaliteitsimpulsen kunt geven. Wil je meer advies? JK sport is actief in de hele omgeving van Nijmegen, Lent en Elst. Vraag vrijblijvend naar de mogelijkheden of kom eens langs voor een betere indruk.

health, food, voeding

Ga terug

Zoeken

Bel mij terug

Facebook