Lichaamsgewicht oefeningen voor thuis training DEEL 2

De filmpjes voor de thuis training zijn kort en krachtig! Kijk wat je moet doen, analyseer de beweging en probeer het zelf eens uit. De reden waarom ik voor korte video’s gekozen heb is dat je makkelijk zelf kunt variëren. Daarnaast kun je eindeloos naar een filmpje zitten kijken en allemaal oefeningen voorbij hebben zien komen. Knap wanneer jij dat allemaal achter elkaar onthouden hebt en zo jouw training kan doen.

Tip voor deze training is de website erbij te houden. Op het moment dat je rust hebt kan je de volgende oefening nog eens bekijken als je het niet meer goed weet.

Ik zal met nieuwe trainingen blijven komen want hier bleek toch meer vraag naar te zijn dan ik had gedacht. De filmpjes op de telefoon gestuurd krijgen leek aanvankelijk een leuk idee maar dat kost nogal wat opslag ruimte wat niet iedereen heeft. Zo kan je dus via de website toch gebruik maken van de andere oefeningen.

We gaan van start. Pak een pen en papier. Bij elke oefening van de training schrijf je de parameters erbij. Bij de warming up hoef je dat niet te doen.

 

Kies bij de oefening de volgende parameters:

  • Tempo: ….-….-….-…. (bijvoorbeeld 3-1-1-0).
  • Herhalingen: …-… (bijvoorbeeld 6-10).
  • Setjes: 2-5 (noteer achteraf hoeveel setjes per oefening je hebt kunnen doen).
  • Rust tussen de oefeningen, de setjes en de rondes.
  • Het aantal rondes (zorg er dus voor dat je niet meer dan 60 minuten traint).

Hulp nodig bij het invullen hiervan deze parameters?

 

LICHAAMSGEWICHT OEFENINGEN VOOR THUIS TRAINING

 

WARMING UP

Deze warming up is een routine die je altijd voor je training zou kunnen toepassen. Het omvat een totale lichaamsgerichte warming up zodat je spieren goed actief zijn voordat je aan de training begint.

Deel 1 van de thuis training bevat de filmpjes van de warming up voor als je deze nogmaals weer wilt zien.

TRAINING

Bij dit gedeelte pas je de parameters voor de training toe. Wanneer het een unilaterale oefening is dan doe je het aantal herhalingen zowel voor de linker kant als voor de rechter kant. Houdt daar dus rekening mee.

TOT SLOT

Dit is een voorbeeld van één training. Er zullen meerdere volgen. Houdt daarom de website in de gaten.

Wil je meer weten hoe je het beste jouw niveau kunt bepalen en kom je er zelf niet uit? Ook dan neem je vrijblijvend contact op met JK sport. Wij helpen je graag verder zodat je thuis een optimale training kunt afwerken.

 

Stay strong!

Ga terug

Zoeken

Bel mij terug

Facebook