Personal training

Een personal trainer helpt je zo optimaal mogelijk te werken aan je conditie. Niet alleen je lichamelijke, maar vaak ook je mentale conditie. Mensen die kiezen voor personal training, doen dat vaak vanuit een sterke wens om zich niet alleen fysiek, maar ook mentaal verder te ontwikkelen. Ze besluiten bewust om goed voor zichzelf te zorgen. Ik herken deze achterliggende wens en weet wat jij nodig hebt om je doelen te bereiken. Ik ben alert op jouw valkuilen en motivatiedips en behoed je voor blessures zodat jij je die gezonde nieuwe levensstijl blijvend eigen zult maken.

INTRODUCTIETRAINING

Tijdens de eerste personal training onderzoeken we samen wat jij nodig hebt. We bespreken jouw persoonlijke leerdoelen en onderzoeken hoe jouw lichaam functioneert. We ontdekken waar je kracht zit en wat je nog verder kunt ontwikkelen.

Na afloop hebben we een concreet trainingsplan met haalbare doelen. Eventueel kan dit plan worden aangevuld met voedingsadvies of behandelingen.

PERSONAL TRAINING

Als je nog nooit getraind hebt of als sporten in een groep niet jouw ding is, dan is het fijn als iemand je in een personal training in alle rust op gang kan helpen. Bijvoorbeeld door de oefeningen samen met je te doen en uitleg te geven over de juiste manier van bewegen.

Maar ook ervaren sporters die zich ongemerkt een verkeerde techniek hebben eigengemaakt, hebben baat bij intensieve aandacht van een persoonlijke trainer en oefening om (weer) op de juiste manier te leren bewegen.

DUO TRAINING

Samen met je partner of vriend(in) werken aan jullie eigen persoonlijke doelen. Je wordt net zo intensief begeleid als bij individuele personal trainingen en tegelijkertijd kunnen jullie elkaar motiveren en ondersteunen.

SMALLGROUP TRAINING

Als je het prettig vindt om samen met anderen te sporten, maar wel persoonlijk begeleid wilt worden, dan is deze vorm van training voor jou zeer geschikt. Je werkt nog steeds aan jouw eigen doelen, maar je doet dit tijdens trainingen in groepsverband.

WAT IS JOUW MOTIVATIE?

De aanleiding om te gaan trainen is altijd heel persoonlijk. Zo heb ik iemand begeleid om een operatie te helpen voorkomen. Iemand anders wilde graag fit worden en er mooi uitzien op haar trouwdag. Ik hielp een professioneel voetballer om zich verder te ontwikkelen. En ik hielp een grootvader sterker en fitter te worden zodat hij in staat was leuke dingen te doen met zijn kleinkinderen.

En wat is jouw motivatie?

BLESSURE PREVENTIE

Lichamelijke klachten wil je natuurlijk graag voorkomen. Vroeg of laat zul je merken dat een gezond lichaam niet vanzelfsprekend is, maar dat je daar zelf een belangrijk aandeel in hebt.

Om lichamelijke klachten te voorkomen is het nodig dat je lichaam in beweging blijft. Wekelijkse trainingen helpen om het lichaam soepel en fit te houden. Als je in het verleden al eens klachten hebt gehad kunnen gerichte oefeningen voorkomen dat deze klachten terugkeren en zelfs chronisch worden.

PRESTATIEVERBETERING

Individueel ben je prima in staat om een goede conditie en kracht op te bouwen. Als je een stapje verder wilt gaan en meer van je lichaam gaat vragen dan zul je (net als topsporters) gerichter moeten gaan trainen. Om sneller te worden moet je op een andere manier trainen dan wanneer je vooral aan je uithoudingsvermogen wilt werken.  En als je toewerkt naar een maximale prestatie op een bepaald moment zoals een wedstrijd, dan zul je je training naar dat moment toe moeten opbouwen.

AFVALLEN MET PERSONAL TRAINER

Het lichaam verbruikt zoveel energie als het nodig heeft. We halen onze energie uit voeding. Als we meer eten dan ons lichaam nodig heeft, wordt het teveel aan voedingsstoffen in het lichaam opgeslagen als vet.

Om blijvend af te vallen moet je dus zorgen dat je lichaam meer energie gaat gebruiken en minder vet gaat opslaan. Door op de juiste manier te trainen breng je je stofwisseling omhoog: Je lichaam leert om op een andere manier met energie om te gaan en gaat spieren opbouwen en vet afbreken.

REVALIDATIE

Pijn, stijfheid en spierverslapping zijn signalen van je lichaam dat er iets niet in orde is. Neem zo’n signaal altijd serieus! Door het te negeren loop je het risico dat je lichaam gaat compenseren en er bijkomende klachten op andere plaatsen ontstaan. Vaak gaat het om overbelasting, maar soms kan er juist sprake zijn van onderbelasting. Ik help je na te gaan wat de oorzaak is en help je je fysieke evenwicht te herstellen.

TRAINEN VOOR SPIEROPBOUW

Om spiermassa op te bouwen moet je lichaam steeds op het juiste moment over de juiste voedingsstoffen beschikken. Als dit niet het geval is zal het lichaam tijdens en na de training de energie uit de eigen cellen halen wat ten koste gaat van de spieropbouw. Dit wankele evenwicht tussen anabolisme (spieropbouw) en katabolisme (spierafbraak) wordt mede bepaald door de juiste voeding op het juiste moment. Naast goede voeding is ook de verhouding tussen inspanning en herstel erg belangrijk. Ik help je bij het zo optimaal mogelijk inrichten van jouw training op basis van voeding en planning van activiteit en rust zodat jouw spieren zich maximaal kunnen ontwikkelen.

PERSONAL HORMONAL PROFILING

Gezondheid en veroudering hangt meer dan we beseffen samen met ons hormonale profiel. Dit profiel stellen we vast met behulp van een twaalf-punten-huidplooimeting en een online vragenlijst bestaande uit 90 vragen. Op basis van de resultaten stel ik een trainingsschema en een voedingsadvies voor je samen waar je vervolgens 6 weken lang mee aan de slag gaat. Na deze 6 weken herhalen we de huidplooimeting en wordt duidelijk welk positieve effect goede voeding en een passend trainingsschema op jou heeft.

 

MYLOGENICS ADVANCED

De mylogenics methodiek kan worden ingezet ter ondersteuning bij preventie, revalidatie en prestatieverbetering. Je leest hier meer over op de pagina over behandeling.

 

VOEDING

Bij een gezonde leefstijl hoort gezonde voeding. Maar ook hier geldt dat ieder lichaam uniek is en dat het juiste voedingspatroon afhankelijk is van de persoon en zijn of haar doel.

Wil je toch alvast meer weten over goede voeding? Kijk dan op de pagina over voeding. Je vindt hier ook een gratis basisadvies waar je direct mee aan de slag kunt.

MAAK KENNIS MET JK SPORT PERSONAL TRAINING

Heb ik je getriggerd? Laat het me weten! Ik maak graag een afspraak met je voor een kennismaking.